GIS, Second Life a výuka

De. Michale N. De Mers: Insuide the Metaverze – A Second Life for GIS education, GIS educator, ESRI Winter 2008
Volný překlad článku s poznámkami.

Autor článku zvažuje možnosti výuky ve virtuálním světech, kde jsou větší množnosti, než v reálné výuce, například při vytváření nějakých objektů v krajině. Tyto světy, a konkrétně Second Life, využívá údajně  pro výuku stále více univerzit, mezi ně se zařadila i New Mexiko State Univerzity. Studenti v rámci předmětu Základy geografických IS vytvářejí týmy, které vytvářejí virtuální zemi Aggie Island (ostrov zemědělské školy). Najdete jí podle uvedeného názvu, viz také obrázek.

Autor článku uvádí, že studenti v rámci cvičení převádějí také prezentace v PowerPoint na JPEG obrázky a ty umisťují na projektory v rámci Second Life.
Výuka probíhá každou neděli hodinu až hodinu a půl a studentům a učitel jim v rámci této výuky pokládá otázky a odpovědi na ně mohou využít také ve své závěrečné práci. Tímto způsobem se údajně podařilo zlepšit výsledky studentů (s čímž se dá polemizovat, kdyby se věnovali studiu ve stejné míře i bez Second Life, také by došlo ke zlepšení).
V současné době studenti navštěvují učitele v jeho virtuální místnosti a dostávají za úkol vytvářet 3D modely a různé animace., které mají sloužit k lepšímu pochopení pojmů GIS a práce GIS software.
Učitel v rámci uvedené výuky studenty zařazuje do skupin, definuje jim uživatelská práva, využívá chat. Absolventi zmíněného předmětu jsou odměňování virtuálními penězi a mohou se stát lektory a konzultanty nových studentů, čímž se zvětšuje komunita kolem tohoto předmětu.
Dále autor uvádí další využití Second Life ve spojení s GIS.

  • Texaská universita a univerzita v Arlingtonu mají vytvořeny virtuální kiosek pro tyto GIS uživatele, s jehož pomocí pomáhá GIS uživatelům se software, individuální výuce a nebo dokonce výzkumu.
  • Univerzita v Illinois ukazuje výstupy z GIS systémů
  • Gis koordinátor z města Berkley používá 3D modely, které mají lépe pochopit topografii reálného světa.

Objekty vytvářené ve virtuálním světě tedy mohou být v reálné velikosti a čase vzhledem k avatarům. Využití Second Life pro výuku GIS je podle autora v podstatě bez limitu, omezené pouze kreativitou uživatelů. Autor nezmiňuje finanční náklady. Podle mých odhadů může stát vytvoření virtuálního domu jen 300× méně, než vytvoření reálného domu. Přesné údaje si můžete zjistit u české společnosti beVirtual, s.r.o.
Virtuální světy neslouží jen pro výuku, ale i pro komerční účely. V Second Life mají své prezentace Coca Cola, IBM, Sony, ale také státní organizace, například NASA.
Výuku v Second Life provozuje i Filosofická fakulta v Olomouci, viz obrázek dále.

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s