Vlak jako krajinotvorný prvek?

Mám nad stolem kalendář místních jindřichohradeckých úzkokolejek 2010. A pro říjen je tam vyfocen parní vláček a v textu je uvedeno, cituji:
Vlak jako krajinotvorný prvek.
Že je to nesmysl?
Prohlédněte si fotografie.

Já si pamatuji, jak se v parním rychlíku nedalo otevřít okno pro hustý kouř, jak mě lítaly saze do očí a také jak často hořelo okolo trati. Ale tento místní vláček jede pomalu a moc nekouří, saze zase tak moc nelétají a určitě má lapač jisker (na traktor jsme používali obyčejný kýbl na komín).
Tedy ano, místní vláček je krajinotvorný prvek. A když jsem ho jednou náhodně fotil, podél silnice stálo množství aut a kolem tratě lidé, tím jsem si ho všimnul (mohl by mít GPS a ukazovat na mapě, kde právě je). A lidé a děti mávali, fotografovali.

Nejprve se objeví kouř (za ním nekrajinotvorný prvek, vyrovnávací vedení Temelín-Dukovany)

a pak komín lokomotivy


a konečně se v zatáčce objeví vláček 

a vjíždí na nový most před nádražím Kunžak-Lomy

a to je ta mašinka s mašinfýrou a tendrem plným uhlí 

a kdy naposledy jste mohli jet takto volně na vagonu? 

A ještě trochu multimédií

Jede jede mašinka
Jede jede mašinka kouří se jí z komínka
jede jede do dáli, veze samý vožralý
jede jede do dáli, veze samý vožralý.

Hobo
Tmou nákladní vlak těžce duní,
v mých uších jenom vítr šumí,
kraj kolem trati spí, jen mašinfýra bdí.

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s